Wagi samochodowe podczas eksploatacji podlegają różnym wpływom, takim jak zmiany w środowisku zewnętrznym, naprężeniom mechanicznym i normalnemu zużyciu części eksploatacyjnych. Z kolei każda firma posiadająca wagę samochodową chce, aby waga ważyła prawidłowo i nieprzerwanie. Kluczowe dla zapewnienia niezawodnej pracy i dokładnych pomiarów wagi jest dokonywanie regularnych przeglądów wagi. Serwisowanie wagi pomaga wydłużyć okres jej użytkowania, […]
Wagi samochodowe podczas eksploatacji podlegają różnym wpływom, takim jak zmiany w środowisku zewnętrznym, naprężeniom mechanicznym i normalnemu zużyciu części eksploatacyjnych. Z kolei każda firma posiadająca wagę samochodową chce, aby waga ważyła prawidłowo i nieprzerwanie. Kluczowe dla zapewnienia niezawodnej pracy i dokładnych pomiarów wagi jest dokonywanie regularnych przeglądów wagi. Serwisowanie wagi pomaga wydłużyć okres jej użytkowania, dzięki wykrywaniu potencjalnych problemów i ich eliminowaniu zanim staną się problemami generującymi poważne koszty, nadmierne przestoje i utratę zysków. Wyobraźmy sobie choćby sytuację, w której waga przestaje prawidłowo ważyć w skupie zboża w trakcie żniw, czy w przedsiębiorstwie zajmującym się sprzedażą stali czy innych ważonych towarów. Nawet stosunkowo niewielkie błędy pomiarów i nieprawidłowa kalibracja mogą przyczynić się do potencjalnej utraty przychodów. Straty firmy mogą być ogromne, zwłaszcza jeśli ważonych codziennie jest wiele pojazdów.
Uchroni przed tym właściwe i regularne serwisowanie wagi. Pewne czynności można wykonać samemu. Użytkownik wagi powinien przeprowadzać codzienną kontrole stanu wagi i podstawową konserwację, powinien dbać o czystość wagi. Warto jednak minimum raz w roku zlecić wykonanie kompleksowego przeglądu wagi specjalistom (najlepiej serwis producenta wagi), którzy przeprowadzą dokładną kontrolę wagi, wyczyszczą lub naprawi ją w razie potrzeby.
Jaki jest standardowy zakres przeglądu wagi?
Podczas przeglądu serwisanci Miary i Wagi sprawdzają wagę w różnych punktach, a także formułują zalecenia dotyczące przyszłego nadzoru nad wagą. Podczas przeglądu dokonywane jest m.in. sprawdzenie niecentryczności (waga musi wskazywać w każdym miejscu tą samą wartość) i powtarzalności. Przeprowadzana jest regulacja odbojników, konserwacja czujników, sprawdzenie stanu łączenia pomostów, stan okablowania i czystość pod wagą. W razie zdiagnozowania usterek dokonywana jest od razu wymiana uszkodzonych elementów eksploatacyjnych (serwis zawsze ma ze sobą wszystkie niezbędne części eksploatacyjne – czujniki, kable, skrzynki połączeniowe).
Roczny serwis wagi samochodowej jest niezbędną procedurą, aby zapewnić długoterminową i bezproblemową pracę wagi. Pomaga zmniejszyć ryzyko operacyjne i daje pewność co do dokładności pomiarów. Zaniedbanie regularnych przeglądów będzie miało wpływ na dokładność pomiarów ważenia, a tym samym na ogólną rentowność i działalność firmy.
Kompleksowa umowa serwisowa wagi
Oprócz zlecenia wykonania rocznego przeglądu wagi warto też rozważyć zawarcie umowy serwisowej dotyczącej wagi czy systemu ważenia, obejmującej wszelkie awarie, naprawy i/lub wymianę części. Umowa kompleksowej obsługi serwisowej to rozwiązanie dla firm, u których ewentualne awarie wagi czy systemów bezobsługowych mogą powodować poważne utrudnienia oraz wiązać się z wysokimi kosztami działalności. Program umowy serwisowej obejmuje
szereg korzyści i działań, zapewniających najwyższą niezawodność pracy wagi i systemów automatycznych. Umowa może dotyczyć okresu gwarancyjnego i pogwarancyjnego. Koncepcja opieki serwisowej opiera się na dwóch filarach:
• zapobieganiu awariom poprzez konserwację, przeglądy i zdalne monitorowanie pracy urządzeń w czasie rzeczywistym, oraz
• profesjonalnym usługom serwisowym z preferencyjnymi czasami reakcji i naprawy.
Zapewnia poprawną pracę wagi i błyskawiczne naprawy bez zbędnej zwłoki. Analiza przesyłanych danych pozwala szybko reagować na komunikaty o błędach i podjąć czynności zmierzające do rozwiązania problemu. Umowa obsługi serwisowej może obejmować: coroczny przegląd, dostępność części, priorytetowe czasy reakcji, błyskawiczne naprawy, zdalną pomoc on-line, zdalną pomoc telefoniczną, zdalny monitoring urządzeń, możliwość przedłużenia gwarancji.
Jeśli potrzebujesz więcej informacji zamów rozmowę z naszym ekspertem.