Nie jest tajemnicą, że znaczna część samochodów dostawczych na naszych drogach jest przeładowanych. Jakie są niebezpieczeństwa związane z przeładowaniem pojazdu i jak temu zapobiec? # mobilne ważenie Przeładowanie pojazdów nie tylko kosztuje społeczeństwo miliony złotych rocznie z powodu uszkodzeń dróg i związanej z nimi infrastruktury, ale może również kosztować firmę transportową sporo pieniędzy. Od 1 […]
Przeładowanie pojazdów nie tylko kosztuje społeczeństwo miliony złotych rocznie z powodu uszkodzeń dróg i związanej z nimi infrastruktury, ale może również kosztować firmę transportową sporo pieniędzy. Od 1 stycznia mandat za przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej może wynosić nawet 3 tys. zł (do niedawna takie wykroczenie karane było mandatami do maksymalnie 500 zł, te niskie stawi często były wkalkulowane w ryzyko i nie zniechęcały przewoźników przed przeładowywaniem swoich samochodów). Dodatkowo ustawodawca planuje karać kierowcę przeciążonego pojazdu nałożeniem na niego do 15 punktów karnych. Kara ta, w przeciwieństwie do mandatu, dotknie bezpośrednio nie firmę, tylko kierowcę co będzie wiązało się z ich oporami przed jazdą przeładowanym pojazdem. Przeciążenie pojazdu to nie tylko koszty mandatów, ale także koszty eksploatacji pojazdu. Gdy samochód dostawczy lub ciężarowy jest przeciążony, silnik, opony, hamulce i zawieszenie poddawane są większym obciążeniom niż te, do których zostały zaprojektowane.
Najtańszym i ekonomicznym rozwiązaniem ważenia pojazdów (zwłaszcza dla małych firm, które dysponują niewielką flotą samochodów dostawczych) są wagi podkładkowe, jakich używa też ITD. Jedną z głównych zalet podkładek jest ich rozmiar, są one na tyle małe, że można je spakować i przechowywać wewnątrz pojazdu, co jest idealnym rozwiązaniem, jeśli w ciągu dnia samochody dostawcze wielokrotnie zatrzymują się, zbierają i dostarczają towary. Można je też łatwo przechowywać w magazynie, gotowe do użycia w każdej chwili.
Można wybrać system dwóch, czterech, lub większej liczby podkładek. Do ważenia osi wystarczy zestaw dwóch podkładek, gdzie można dodać do siebie masy wszystkich osi, aby uzyskać całkowitą masę pojazdu. Podkładki można w razie potrzeby przechowywać w pojeździe i używać wszędzie tam (na płaskim, twardym podłożu), gdzie kierowca musi zważyć pojazd. Wiele modeli jest bezprzewodowych i działa na baterie, co jest bardzo przydatne w podróży. Wysokiej klasy wagi podkładkowe, takie jak zestaw WWS Dini Argeo, mają nośność 30 000 kg, co jest idealnym rozwiązaniem dla flot samochodów dostawczych i małych ciężarówek. Warto dodać, że są to dokładnie takie same wagi, jakich używa Inspekcja Transportu Drogowego.
Wagi podkładkowe są bardzo opłacalnym rozwiązaniem dla mniejszych firm. Natomiast w większych przedsiębiorstwach, które korzystają z dużych ciężarówek, warto rozważyć zamontowanie stacjonarnej wagi samochodowej.
Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji lub odpowiedzi na jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem doradców.
W każdym momencie zapraszamy do kontaktu z Doradcami, którzy pomogą dobrać najlepszy produkt do Państwa potrzeb.